mandag 23. mai 2011

Valpeshow og agility stevne

Denne helgen har vi vært på Nordkisa hvor både Pekko og Nicko har vært i ringen.
Lørdag fikk jeg byttet om slik at Jacken gikk først av terrierene og så fort vi var ferdige i ringen, rakk jeg akkurat å skifte sko og hoppet inn til briefing for å gå lag.

For å ta valpeshowet først: Pekko kunne gått bedre, men når det er mye lukter og godbiter i gresset så er det ikke så rart at matvraket går med snuta ned. Han stod ganske greit, men vi har ikke fått trent og da går det som det går : ) Det var en valp i 4-6 mnd og Pekko i 6-9 mnd. Pekko ble BIR og tilslutt endte han opp med BIG 4 i gruppa. Kritikken kan leses her.

Agilityen har gått så som så, med en fører som ikke har fullført slik jeg har briefet. I lørdagens løp rev Nicko hvertfall et hinder i 3 av 4 løp og det er ikke så vanlig. Har sett gjennom filmene og selv kan jeg ikke se grunnen til det. Det er heller ikke noe galt med Nicko. Vi har nok bare ikke hatt vår beste helg.

I agility løpet vårt på lørdag, så mener jeg å huske at Nicko hadde den beste tiden. Men med feil, så havner vi langt ned på lista. Fikk kritikkskjema i dag og Nicko løp på 4,15 m/s og litt over 11 sekunder under standardtiden. Det er jeg veldig fornøyd med.

På søndagens agility løp, var det Petter Nordlien som dømte og som de fleste vet (inkludert Petter) så har Nicko flyvende vippe. Vi disket omtrent midt i løpet, og vippa var 4. siste hinder. Når Nicko var i tunnellen fikk jeg plassert meg foran vippa. Jeg tok tak i Nicko og holdt han fast. Om det hjalp er vel en annen sak. Se løpet under her:


Litt må det ha hjulpet, for her er lagløpet vårt fra søndagen, og her er det ingen feltfeil!! Kun en dust fører som må slenge ut armen i slalomen, så Nicko hopper ut, og etter dette blir det feil plassering ved mønet. Men igjen, INGEN FELTFEIL!!      




Hopp 3 løpet vårt fra søndag er jeg ganske fornøyd med, litt store svinger og en dum fører igjen som ikke følger hunder ordentlig til slalomen. Men generelt er jeg fornøyd med at jeg ikke trenger å følge Nicko så tett opptil hinderne lenger. Vi kom på en 6. plass av 18 stk. 


Åpen hopp løpet på søndag var en skikkelig løpebane, men jeg syns banen var skikkelig fin. Nicko gikk som en drøm og trakk mot tunnellene og fulgte meg skikkelig bra. Helt til jeg (den dumme føreren!!!) slenger ut med armen min i slutten av slalomen og Nicko hopper ut. Der og da, trodde jeg at Nicko sklei, men ser på filmen den dumme armen. Og etter dette, detter jeg ut og da blir det deretter i midten av løpet. De 3 siste hinderne er jeg også fornøyd med.

                                       

Søndagens valpeshow, var det samme hannvalp i 4-6 mnd klassen og Pekko i 6-9mnd. Monica hadde meldt på Niva i tispeklassen 6-9 mnd. Dommeren syns jeg var veldig flink og rolig og hun roste også valpene på bordet. Pekko ble beste hannhund og BIM. Niva tok BIR og BIG 2. Gratulerer så mye Monica : )
Kritikken kan du lese her.

Til sist kommer noen bilder da Gåte var på besøk















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar