torsdag 2. august 2012

HURRA, det svenske certet er i boks

I flere år har jeg reist til Ransäter utstillingen i Sverige uten å komme hjem med det jeg håpet på, nemlig et svenskt cert. Men det er en veldig koselig utstilling på et veldig koselig sted, og man kan jo ikke gi seg med det første.

Og i tillegg blir det gjerne noen ekstra dager med avslapning på campingen til mamma og pappa.

PM kom og det var bare 15 jrt med og for meg en ukjent dommer.
Vel fremme på utstillingsplassen, var jeg kjapp til å bla i katalogen for å se hvem som var påmeldt.
6 hannhunder totalt og Pekko var alene i klassen sin.

Han fikk excellent og ck og skulle inn igjen i beste hannhund klassen, 4 stk møtte der. Etter en eller to runder ble junior hannen som gikk foran meg plassert som nr. 4, der og da tenkte jeg at dommeren skulle plassere meg som nr. 3, men istedet sa hun at vi som stod igjen skulle komme fram og da peker hun på meg og sier nr. 1!!! Ble skikkelig overrasket. Og veldig veldig glad da vi mottok det svenske certet!! Og ikke nok med det, vi fikk også cacib. Jeg trodde nemlig at i år var det bare en nasjonal utstilling, men vi sier da for all del ikke nei takk til et cacib. : )  : )

Kritikken kan leses her

I bir og bim konkurransen var det tispa som trakk det lengste strået og ble bir og Pekko bim.
Etter bedømmelsen fikk de som stilte spørsmål om å bli igjen til etter neste rase var ferdig. Det var en som skulle ha eksamen på jrt (hvis jeg forstod det riktig), så jeg sa ja til det. Var fint vær, og vi hadde ikke dårlig tid til å komme tilbake til campingen heller.

Mamma var fotograf og jeg syns hun gjorde en god jobb : )








 BIM: Huoleton Centaurus "Pekko" og BIR: Björsätters Idunn

 Mamma stiller opp Pekko foran de fine rosettene og den lille pokalen : )

Nydelige gutten

Nå er det bare å jakte på stor certet her hjemme og vente på at Pekko blir 2 år og ta et lite cert etter det (hvis stor certet er i boks før det) før han blir champion.

Som skrevet over her, har vi hatt noen rolige dager på camping, hundene storkoser seg.





 Koser seg med et margbein

 Plukket litt kantarell, Pekko fikk prøve seg å søke etter en veldig hurtig treningsøkt, det blir nok bra med litt mere trening.

 Pekko fikk bade i bassenget til Louis

Pekko så kosen til Louis og fant ut at det bare var å hoppe ned i senga hans og hente den... Lille rampen


Litt bading ble det også














Det ble ingen bilder av Nicko, gamle mannen som han er, har bare ligget og kost seg i sola på dagen og i sofaen på kvelden.

Reklame filmen som Pekko var og spilte inn, er kommet ut. Så hvis du ser en Jack Russell Terrier som løper opp en trapp og rygger ut av et rom i en Elkjøp reklame, så er det han. Reklamen vil gå i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Har ikke sett den på nettet, men så fort jeg gjør det, vil jeg legge den ut her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar