tirsdag 21. mai 2013

Trening

Har virkelig hatt en bra trening i dag med Pekko.
Syns selv at jeg jobbet godt, spesielt på bane 1 som vi startet med.

Jeg stakk på de rette stedene og Pekko fulgte etter, jeg fikk sendt han rundt et hinder og inn i slalåmen.
Pga, litt vanskelig inngang og jeg skulle krysse bak og så følge litt på i slalåmen, så brukte jeg bøyler på de 2 første og de 2 siste pinnene. Dette for at han skulle lykkes i størst mulig grad.
Han hoppet ut noen ganger når jeg sluttet og følge han, for poenget var å stikke etter slalåmen.

Når Pekko fullførte slalåmen, så sendte jeg han over hoppehinderet, sa gjennom til tunellen og stakk..
Han kom som en kule etter, og det er skikkelig moro når det klaffer.

Det var forskjellige varianter man kunne ta ved slalåmen og de to variantene jeg valgte gikk supert når vi fikk de til.

Minuset i denne banen var at Pekko rev hinder 4 enkelte ganger for han flater ut når jeg er for langt foran han.

Bane 2, var full av utfordringer...
Runde 2, gikk knallbra, men der endte det også. : )

Pekko har en god fremad sending og godt er det.
Ting å trene mer på fra denne banen er å:
- Få sendt Pekko ut på hoppehinder etter slalåmen, samt begynne på mitt blindbytte og stikke...
- Trene på en mer selvstendig rundt kommando på hinder 17, og teste ut hvor tidlig jeg kan stikke for å plassere meg ved hinder 18, for å foreta et blindbytte der også.
- Trene på kortere sving ved blindbytte på hinder 18
- Trene på oxer

Har ikke banene på papir, vil få de tilsendt, men jeg husker de i hodet og skriver dette for å gå tilbake å huske det jeg skal trene mer på...
Og ikke minst.... Ikke stå å se på at han hopper... Det er bare å kjøre på!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar