fredag 9. august 2013

Nes stevnet, 3. og 4. august

Da har vi vært og konkurrert igjen, denne gangen på Nes.

Målet mitt denne helga var å prøve og komme gjennom banene og ikke være passiv.
 
Lørdagens hopp 1 bane var morsom og en del handling. Starten var jeg relativt trygg på, men ikke på slutten.
Det var flere som valgte å ta blindbytter mot slutten, men jeg er ikke så komfortabel med de enda.
Jeg var flink som lot Pekko få jobbe i fred. Men 2 hinder etter tunnelen, gjør jeg ikke som planlagt og drar han forbi hinderet. Ene planken på lengden river han også.
 
Det ble ingen blindbytter mot slutten, men løsningen funket greit. Vi kom i mål med 15 feil og havnet på 7. plass tror jeg. Tidsmessig så hadde Pekko 2.beste tid.
 

 

Åpen hopp løpet til Pekko ble kaos og da girer han seg opp og begynner med frustrert bjeffing fordi han ikke får skikkelige kommandoer fra meg. Han er fryktelig var på meg og jeg drar han lett forbi hinder. Disk


Nicko var kun påmeldt i åpen hopp, og med tanke på at jeg bare briefet en gang på Nicko måten, syns jeg vi klarte oss greit. Det ble et riv, da han landet/kræsjet i det hinderet. Men det gikk bra med han og ingen skade skjedd.

 
Søndag var vi klare for en ny varmere dag.
Igjen var Pekko først ut i hopp 1 og det var en fin bane med fine linjer.
Jeg var litt i tvil på hvilken start jeg skulle ta, men tilslutt bestemte jeg meg for den hvor jeg ikke gikk så langt i fra.
 
Løpet vårt fløt skikkelig bra og igjen var jeg rolig og lot Pekko få jobbe i fred. Men god følelsen måtte jo ta slutt... Duste meg roper Pekko til meg istedenfor å la han gå. Og vips så er Pekko forbi lengden og jeg surrer meg til en disk der!! Hvorfor lot jeg han ikke bare løpe... Herregud og irritert på meg selv jeg var her og jeg blir det fortsatt når jeg ser slutten av løpet!! #*#*# ARGH.
 
Man skal jo ikke henge seg opp i det negative, men akkurat der og da, var det skikkelig surt, spesielt når det var feilfritt fram til da.
Men for å se det positive i løpet, så gikk Pekko knallbra og ingen riv. Toppfart hadde han ikke, men jeg gidder ikke presse fart akkurat nå, det viktigste er å komme gjennom noen løp.
 


Åpen hopp banen med Pekko manglet vi litt rutine på. Og det koker litt over i hodet på den lille hvite.

 
Nicko var bare påmeldt åpen hopp på søndagen også. Denne banen glemte jeg å briefe på Nicko måten, så her måtte jeg ta ting på sparket. Nå er jo vi så godt innkjørte på banen og jeg klarer å lese Nicko mer. Og jeg kan stikke fra Nicko i slalåmen, så jeg får plassert meg. Det ble en feilfri 9. plass av 29 stk, så jeg syns det var en god innsats av gammer'n. : )
 
 
Og en liten badevideo av Pekko fra gårsdagens trening. Endelig var det vann i dammen hans igjen.
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar