mandag 23. september 2013

Instruktør seminar med Oodk og Stovner

I helgen har jeg vært på instruktør seminar med Oslo og Omegn og Stovner Hundeklubb.
Det var Peter Holmberg som hadde teori og praksisen.

En veldig interessant helg og jeg fikk hvertfall veldig mye å tenke på.
Når han påpekte enkelte feil som er vanlig å gjøre, kjente jeg meg veldig igjen, for jeg har gjort og gjør noen av disse feilene.
Spesielt når det gjelder å bli på start. Men nå som jeg er blitt oppmerksom på dette, så skal jeg slutte å gjøre det.

Det var flere ting som ble påpekt og som jeg kjente meg igjen i, men tenker ikke gå noe mer inn på det. Så lenge vet om dem, så skal jeg også prøve så godt jeg kan med å slutte med de.

Har skrevet ned en hel del i helgen, så nå gjelder å samle tankene og legge det i verktøy kassa som man sier.

Et sånt seminar, hvertfall når det er så vellykket, så er det veldig motiverende å fortsette og trene.
Jeg fikk flere aha opplevelser, og jeg kommer nok også til å legge om på en del ting.

For når jeg gjorde riktig så responderer Pekko veldig godt på det.
Og jeg som har sverget til 2 av 2 på felt, kommer garantert til å bytte det ut med løpende felt.
Grunnene er flere, men jeg tror løpende felt passer bedre for Pekko.

Tidligere har jeg ikke hatt erfaring eller kunnskap om løpende felt, men det skal bli endring på nå.

Vi har jo enda ikke debutert i Agility og det blir nok en stund til, så jeg føler ikke at jeg ødelegger noe i treningen vår ved å bytte metode nå. Spesielt ikke når det kan bli til det bedre. :)

Jeg gleder meg til fortsettelsen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar