torsdag 5. april 2012

Trening

Endelig har agility hengeren kommet på sommerbeite til Brekke, så da var det bare å dra opp å trene litt i dag.

Så denne banetegningen av Magne Alden, så da satt vi opp den.


Først ut var Nicko: Det ble litt stor sving fra 5 til 6, fikk tatt han i mot etter 6 mot 7 (siden det ikke alltid går å krysse bak). 8 - 9 og 10 gikk veldig bra, men sliter med å krysse bak 11, så der ble det litt tull.
Etter å ha prøvd flere løsninger, funket det å følge Nicko rundt hinder 6 og det gikk å krysse bak 7. Og siden han allerede hadde vært over hinder 7, gikk det bra å krysse bak ved hinder 11 for så å ta han i mot og over til 12 og ut.
Veldig fornøyd med han i dag.

Prøvde å trene litt handling med Pekko, sitt og bli er som jeg har nevnt før noe som skal sitte. (Jeg orker ikke ha en hund til som jeg må starte sammen med. Ikke optimalt).
Han er ennå litt "lett" i rompa, men stort sett så er han veldig flink, selv med forstyrrelser i form av ball og løpende hund i bakgrunn.
Satt han fra meg ved hinder 1 og gikk nesten opp til tunnellen. Han kom som en kule, sendte han inn i tunnellen og rett ut på hunder 5 med belønning der.
Måtte også prøve meg på riktig rekkefølge fram til hinder 5. Jeg var ikke tydelig nok, så han hoppet tilbake på hinder nr. 3 og tilbake til start. Men tilslutt gikk det bra.

Satt han igjen ved hinder 5 (men riktig vei) gikk for å stille meg ved hinder 6, første gangen gikk det veldig bra og jeg sendte han gjennom tunnellen igjen. Veldig flink var han.
Og han fikk prøve seg på hjulet igjen.

Skal få filmet litt neste trening, har sett flere baner av Magne som jeg vil prøve.

Etter trening, ble det lek med "Bare Min" en Border Collie på 5 mnd. De storkoste seg, men så at Pekko ble ganske sliten på slutten.

Pekko er litt varmere enn hva Nicko er, derfor blir Back on Track dekkenet for varmt for han, så da har jeg kjøpt en Back on Track nettdekken til han til sånne dager som vi har nå.

Her poserer han:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar