onsdag 6. juni 2012

Pekko har debutert på konkurranse

Pekko debuterte på Nannestad/Eidsvoll stevnet i hopp. Det gikk akkurat som forventet da han ikke kan slalomen ordentlig. Nemlig disk.
Men er uansett veldig fornøyd med han, han ble på start og holdt seg på banen og brydde seg ikke om det som skjedde på utsiden.

Det korte løpet kan du se her, han er fryktelig opptatt av meg på slutten, så her er det bare å fortsette å jobbe med selvstendigheten hans.

I hoppløpet til Nicko ble det 2 vegringer, et helt greit løp.

I åpen hopp følger jeg Nicko for langt opp på hinder 3 og dermed presser jeg han forbi. En teit vegring og etter det får jeg ikke plassert meg riktig. Fra slalomen og ut er jeg fornøyd.

Søndagen var vi klare for en ny dag, i hoppløpet til Pekko så prøver han å tjuvstarte, men jeg fikk tak i han og satte han fra meg og gikk. Da ble han sittende. Veldig bra! Igjen som forventet, ble det en disk i slalomen, men veldig fornøyd løpet fram til da.

Hoppløpet til Nicko ble det disk i en felle jeg ikke hadde sett. Men men, fornøyd med store deler av løpet.
Vi avsluttet veldig bra med et feilfritt åpen hopp løp. Morsom bane hvor det bare var å løpe på. Nicko følger godt med og flere steder hvor jeg ikke trenger å føre tett på hinderne.

Siste helgen i mai var det Oslo Hundeshow, hadde bare meldt på Nicko, så det ble korte dager på Grorud og så tok vi resten av dagen på Brekke i finværet med trening av Pekko og bittelitt med Nicko

Fredag: Åpen hopp, fornøyd med Nicko, men dumme meg klarer å være nær hindervingen og river. Dermed blir det disk.
Lørdag syns jeg at han virket litt treig, og når vi kom litt uti banen skjønte jeg hvorfor.. Han satt seg ned og bæsjet i banen!! Det er første gang jeg har opplevd med han, så han måtte vel skikkelig på do. Enda han var luftet før løpet. Må man, så må man. Bare veldig surt.
Søndagsløpet ble dessverre ikke filmet, men det gikk supert!!!! Eneste jeg kunne ha pirket på, var en litt stor sving da han trakk mot slalomen istendenfor hoppehinderet.
Men super, super, super fornøyd. Jeg hadde briefet to forskjellige løsninger etter slalomen, men det ble løsningen hvor jeg stakk fra han i slalomen jeg gikk for, og det var et veldig riktig valg! Og for et oppløp, der var det også bare å stikke og Nicko kom som en kule etter meg. Det ble feilfritt og vi endte på en 9.plass av 25 stk.

Treningsfilm av Pekko kan du se her.
Det var fremdeles en flott blomster eng på Brekke, så tok med kamera på søndag for en photoshoot av bikkjene.


 Pekko og Leenu


 Verdens nydeligste Nicko koser seg




Verdens nydeligste Pekko

Resten av bildene kan du se her.
Denne helgen var det terrierspesialen på lørdag, dommer var Petter Steen.
Det ble en very good på oss den dagen.
Søndag var det NKK Drammen og dommer var Turid Stamnes. Det gikk veldig mye bedre og Pekko vant klassen sin med ck og ble 2. beste hannhund med reserve cert og reserve cacib. Litt kjipt å havne på plassen bak stor certet når man jakter på det, men det kommer nok før eller siden. Er veldig fornøyd for det : )
Kritikkene kan du lese her.

Poserer stolt med rosettene og den lille pokalen sin







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar