onsdag 12. juni 2013

Klubbmesterskap Oodk

I går var det duket for årets klubbmesterskap i Agility og årets dommer var Gondola Guttormsen.

Første løp ut var ag nybegynner, Pekko var påmeldt til tross for manglende felttrening.
Jeg fikk stoppet han på feltene, men han kokte helt over, bjeffet og rev hinder. Helt i tråd på hvordan han er på konkurranser.

Bittelitt positivt er det jo alltid:
- Han sitter fortsatt og blir på start
- Han gikk rett inn i slalåmen og fullførte

Nicko var påmeldt til ag videregående. Han tok helt av, vi var ikke helt på nett og disket.
Men han hadde det veldig gøy på felthinderne.

Hopp nybegynner var en kjempefin åpen løpebane.
Pekko rev første hinder, og kom i stor fart og gikk rett inn i slalåmen, så langt veldig bra, men så stikker jeg litt tidlig og drar dermed Pekko forbi et hinder og får en vegring der. Retter opp og fortsetter på rettstrekka mot en tunell, ut kommer kula mi i stor fart, hoppehinderne går greit, inn i en ny tunell og IGJEN gjør jeg samme feil og stikker for tidlig og drar Pekko forbi hinderet.
Lærer tydeligvis ikke av feil underveis i løpet : )
Det ble en disk, men syns det var veldig mye bra i løpet, bare jeg hadde gjort jobben min skikkelig.
I dette løpet kokte han heller ikke over og bjeffet som i ag løpet.

Hopp videregående var også en kjempefin åpen løpebane.
Nicko gikk kjempebra og med super fart, dessverre så klusset jeg det til ved siste hinder så han rev det.
Han hadde beste tid og hvis jeg regnet riktig, så løp han på 4.93 m/s og det er ikke dårlig av en gammel mann. : )  (med forbehold om riktig beregning)

Ingen av mine ble klubbmestere, men vi var heldig med været og som alltid veldig hyggelig stemning.

Irene Nyrud tok noen bilder av meg og Nicko med mitt kamera:




 
Takk til Irene Nyrud for bildene
 









 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar