mandag 3. oktober 2016

RC trening

Etter en del prøving og feiling med Pekko og running contacts (rc), så bestemte jeg meg for å starte helt på nytt igjen og meldte meg på online kurset til Silvia Trkman. 

Første tilbakemeldingen var at han ikke løp skikkelig over og holdt igjen litt, etter noen treninger med teppe så har vi flere jackpot (jp) treff og jeg ser flere gode separasjoner. Det er ikke alltid like lett og se på de små kjappe hvite beina hans, men etter å ha redigert en del trenings filmer, så begynner det å bli lettere og lette og se. Men noen ganger må jeg sette filmen i ekstra slowmotion bare for å se om det ble jp eller ikke. 

Noen mener sikkert at jeg burde gått rc kurset med Maki siden han er yngst, men jeg gir ikke Pekko opp så lett.
Men, når jeg først trener Pekko, så får Maki prøve seg også og det er veldig gøy når han er et blankt ark.
En liten filmsnutt av Maki sin fjerde rc trening. Den hunden lærer fort og har litt av en fart. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar