fredag 23. september 2011

Blodspor, bilder osv....

Helgen 26. - 28. august var det klart for en skikkelig hundehelg i Lom med bare jacker. Jeg hadde meldt på Pekko til et blodsporkurs gjennom Rasegruppa til Jack Russell Terrier, som Kjersti Reksen er pådriver og intstruktør. Flott og sosialt tiltak. Var med første året det ble arrangert og da var det Nicko som fikk prøve seg.

Jeg og Kari dro relativt tidlig oppover på fredagen og plutselig var vi framme. Tiden går fort når man skravler i et sett.. : )
Vi innlosjerte oss i en koselig hytte på alltid trivelige Kvila Turistheim og gikk en tur med hundene. De syns nok det var deilig å strekke på beina. Inne på hytta ble det full fart og lek med Pekko og Pluto. Er så deilig å se gutta leke så godt sammen. Pekko blir sååå glad når han ser Pluto. Dronningen Zuki hadde det som dronninger flest. Som plommen i egget.

Da alle hadde fått innlosjert seg, ble det en hyggelig kveld med pizza og litt attåt inne på Kvila. Det ble ikke sene kvelden da vi skulle tidlig opp dagen etter.

Sekken ble pakket med alt en trenger til en hel dag i skogen og det var ikke så lite når det i tillegg var meldt regn. Lørdag var regntøyet på store deler av dagen, men en lærerik og hyggelig dag i skogen hadde vi fordet.
Dette var andre gangen som Pekko fikk prøve seg på blodspor (den første gangen var i påsken). Og de som kjenner Pekko vet at han kan være veldig på, så da Kjersti spurte hvordan han var, sa jeg jo nettopp det.
Men, en hund på 9 mnd som ikke har vært så mye alene i skogen uten "storebror" syntes dette var litt skummelt. Han snuste på blodet og fulgte litt, men det var noen stubber som så på han og i det hele var han litt ukomfortabel til det hele. Etter en god tid fant han skinnet, viste ikke den store interessen, så jeg gikk en runde i skogen for å leke det opp. Og han tente han og hoppet etter der jeg kastet det.

Resten av dagen gikk mest til å leke med skinnet i skogen og gå noen slepespor. Og ikke minst, være i skogen uten å forholde seg til trygge Nicko. :)
Etter mange timer ute i regnvær dro vi tilbake til hytta, slappet av litt før middag og mer sosialt på kvila.

Søndag våknet vi igjen til en regnfull dag, men hundene var klare for å jobbe. Startet dagen med å leke med skinnet først, så gå ut å gjemme meg for å se om det funket på Pekko. Han kom løpende etter meg og ingen problem med å få igang lek med skinnet. Stort sett var det det vi gjorde, Pekko var allerede mer trygg alene i skogen, men datt litt ut enkelte ganger. Tror det kan bli veldig bra, trening gjør mester.

Til dere som var på sporhelga, tusen takk for en hyggelig helg.


Etter sporhelga har jeg og Kari gått spor, Pekko gikk et bra spor som jeg var fornøyd med. Pluto, som viser seg å være et naturtalent gikk veldig bra og det samme gjorde dronningen Zuki. Etter endt sporgåing ble det en løperunde på de i skogen.





Zuki på sporet:

Og Pluto på sporet:

Og noen bilder fra løpeturen:




Siden sist, så har jeg og Nicko konkurrert på vårt eget stevne. Bare i hopp 3 og åpen hopp da jeg stod i kiosken i tillegg. Vi kom gjennom hopp 3, men med 5 feil. Det ble feilfritt i åpen hopp og det holdt til en 4. plass av 28 stk. Så den må jeg si meg fornøyd med. : )

Mens jeg er inne på agility, kan jeg jo ta med denne helgens konkurranse. Den ble holdt i Askim. Det ble 10 feil (en vegring og en feltfeil). Det ble en 7.plass, men vi hadde beste tid.
Hopp 3 ble egentlig bare litt rot føler jeg og en disk. Åpen hopp banen var morsom og Nicko kom som ei kule og jeg fikk hvertfall ikke tid til å plassere meg slik jeg hadde tenkt. Det ble en nødløsning som burde fungert, men den gjorde altså ikke det. Ble en disk. : )

Ellers har vi vært på div. skogsturer og her kommer bilder fra en tur med Mette og Kookoo. (bildene er helt sikkert gammelt nytt for de som har sett de på facebook, men det er jo ikke alle som har det)








Så møkkete tror jeg at jeg aldri har sett Nicko før, godt han ble ren innen vi var kommet hjem.











Pekko har nå startet på sin første ofisielle trening i klubben, fram til nå har vi trent utenom de andre og på vår instruktør trening. Det har gått veldig bra så langt og han løper ikke bort til de andre hundene, bortsett fra kanskje Pluto. Han mååå bare innom bestevennen. : )


Sånn skal man ikke belønne... Ballen skal fram... Hehe : )





Og som om ikke det var nok bilder her til nå, så kommer litt flere her.


















Dette ble en laaang blogg, så for dere som gadd å lese ned hit, så skal jeg prøve å blogge oftere og heller korte ned litt.

Jeg har også fått trent litt med Pekko til utstilling, det ser bedre ut og på kommende utstillinger så må jeg nok ta han ut av buret en liten stund før vi skal i ringen så han får roet seg bittelitt. : ) Så får vi se om det hjelper. Første utstilling ut er NKK Hamar i oktober, Kongsberg og NKK Lillestrøm i november og Stockholm i desember.


1 kommentar:

  1. Moro å lese :D Likte spesielt det om stubben som kikket på Pekko ;) Ser det for meg! Kjempefine bilder av gutta dine og. Vi sees i Hamar :D

    SvarSlett