mandag 20. mai 2013

Nannestad og Eidsvoll stevnet

I helgen var vi på Brårud i Nes for å konkurrere i hopp og åpen hopp.

Kjempefine baner hele helgen og deilig vær. Bortsett fra slutten på lørdagen, da hølja det ned, lyna og tordna.

Nicko fikk kost seg i hopp 3 og på lørdagen kom han på en 9. plass med 5,03 feil av 27 stk.
Ikke så altfor ille av en på 11 år, og det som var det vanskelige partiet i banen, passet jo oss helt perfekt for Nicko er så vant med at jeg hopper og tar han i mot. : )

Se løpet til Nicko her

I hopp løpet til Pekko så er jeg fornøyd med veldig mye, tross disk.
Han sitter og blir på start og han følger meg egentlig veldig bra når jeg gjør jobben min riktig.

Se løpet til Pekko her

Når jeg så løpet på film, så tenker jeg... Hvorfor står jeg ikke igjen, eller følger Pekko nærmere tunellen som er hinder nr. 4?? Jeg tar det lille steget for langt og sender dermed Pekko inn i feil inngang.
Resten gikk ganske bra og denne gang fullførte han slalåmen og jeg var flink til å følge helt ned og ikke stikke for tidlig. : )

Åpen hopp løpet ble bare kaos og jeg må la Pekko fullføre hoppet før jeg snakker til han.
Han bryr seg ikke om uværet, når Pekko gikk slalåmen, så slo det ned i et telt på utsiden.

Søndag var vi klare for ny dag.
Startet med hopp 3 og Nicko.
Han satset litt feil og rev første hinder, jeg ble satt ut og resten av løpet ble bare dårlig. Det ble en disk.

Hopp løpet til Pekko plasserer jeg meg dårlig. Jeg skulle gått litt lenger og fulgt han bedre til riktig inngang til tunellen. Jeg må ikke være redd for å følge han litt tettere på konkurranser, selv om jeg vet at han har et tunell sug.
Han hadde så dårlig tid på slutten av banen at han tok første pinne i slalåmen, hoppet ut og løp rett fram. Tok han tilbake, så jeg fikk den riktig. Disk.

Fikk høre at jeg ser veldig avslappet ut på banen med Pekko, men samtidig så "glemmer" jeg å føre, istedenfor å bare kjøre på. Disk og generelt dårlig. Men han er flink til å sitte og bli.

Han trenger fortsatt konkurranse trening og vi må finne rytmen sammen i banen på konkurranse.
For jeg vet han kan sååå mye bedre enn dette.

Nicko koser seg på stevnet
 



Tusen takk til Nina Bekkeli som tok disse bildene av Pekko : )

Vi fortsetter å trene og håper på fin åpen hopp bane til fredag på Oslo hundeshow.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar